Archive for Analytics

Hoe Google Analytics onze WhatsApp geheimen verraadt

Hoe Google Analytics onze WhatsApp geheimen verraadt

Jij en ik… Je vriend(in), je dochter, je neefje en misschien al wel je grootmoeder… We maken het allemaal mee. Het is dinsdagmiddag, 15:11. Je hebt net een berichtje verstuurd naar je geliefde, crush of beste vriend(in). Met een snelle duimbeweging verstuurde je het bericht….

Continue reading →

YouTube account linken aan AdWords (vanuit YouTube)

YouTube account linken aan AdWords (vanuit YouTube)

Plak de volgende URL in je browser: https://www.youtube.com/advanced_settings (Zorg dat je ingelogd bent met het YouTube account van je bedrijf. Soms komt het voor dat je nog ingelogd bent in een andere Chrome browser of bijvoorbeeld op je persoonlijke YouTube account). Klik op de knop “Link an…

Continue reading →

5 Redenen Voor Een Nieuwe Website Die Jij Noemt Die Nergens Op Slaan

5 Redenen Voor Een Nieuwe Website Die Jij Noemt Die Nergens Op Slaan

Als je één van deze 5 uitspraken over de redenen voor een nieuwe website bij jouw op kantoor hebt gehoord: “Hij is out-of-date.” “Iedereen is hem beu.” “Het design is verouderd.” “Hun site is veel beter.” “We lopen achter!” Lees dan verder, want ik kan je helpen. Ik schrijf deze…

Continue reading →

Event tracking in Universal Analytics

Event tracking in Universal Analytics

Ben je ook overgegaan tot Universal Analytics, de nieuwe tracking code van Google Analytics? En wil je weten hoe je nu gebeurtenissen meet zoals bijvoorbeeld uitgaande links? In mijn blogpost over het meten van uitgaande links als events in Google Analytics kon je al lezen…

Continue reading →

Wanneer is een onderzoek betrouwbaar?

Wanneer is een onderzoek betrouwbaar?

Een betrouwbaar onderzoek… Zet jij ook wel eens je vraagtekens bij de resultaten van een (online) onderzoek? Luister je wel eens kritisch naar de radio als ze bij 538 weer eens zo’n “zinloos” onderzoek bespreken? Well, that’s you and me both. Online onderzoeken Er zijn heel…

Continue reading →

Uitgaande links meten als gebeurtenis in Google Analytics

Uitgaande links meten als gebeurtenis in Google Analytics

Met Google Analytics kun je meten en zien wat er op jouw website gebeurt. Wat je echter niet kan zien is wat er gebeurt als mensen van je website weg gaan. Dit artikel zal specifiek uitleggen wat je moet doen om het aantal kliks op een…

Continue reading →