SEO in 2015 is nog altijd hetzelfde

Veel mensen vragen zich af: “Wat zijn de trends op SEO gebied in 2015?”. “Wat is er veranderd?”. “Waar moet ik dit jaar nog méér op letten?” Allemaal logische en terechte vragen. Helaas zal het merendeel van de mensen die deze vragen stellen zich focussen op “de regeltjes”. Regeltjes Er zijn een heleboel zogenaamde SEO regels.… Lees verder SEO in 2015 is nog altijd hetzelfde

Gepubliceerd op

Is niets meer heilig dan?

Nog iets over de killings in Parijs… (mede gebaseerd op de gedachten van Dr Jonathan Rowson – Director of the Social Brain Center – zie link) Weest niet bang, wat ik ga zeggen is niet “de zoveelste” mening over ISIS, Westerse corporate agenda’s etc. Maar een oproep om na te denken over wat wij “heilig”… Lees verder Is niets meer heilig dan?

Gepubliceerd op

Event tracking in Universal Analytics

Ben je ook overgegaan tot Universal Analytics, de nieuwe tracking code van Google Analytics? En wil je weten hoe je nu gebeurtenissen meet zoals bijvoorbeeld uitgaande links? In mijn blogpost over het meten van uitgaande links als events in Google Analytics kon je al lezen hoe gebeurtenissen “normaal” kunnen worden gemeten. Met de overgang naar… Lees verder Event tracking in Universal Analytics

Gepubliceerd op

Wat betekent ieks? Leer ieks.

Twitter staat er vol mee: Het woordje “ieks“. Mensen fixen ieks, klappen ieks, followen ieks, retweeten ieks…. Maar wat is ieks?! Wat betekent “ieks” nou eigenlijk? Waar komt het vandaan? En waarom “ieks”? Zoveel vragen… Let’s find an answer… Lees verder. Lees ieks. Wat betekent ieks? “Ieks” is een vervanging van het woord “iets“. Ik… Lees verder Wat betekent ieks? Leer ieks.

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Taal

Waarom de Facebook like knop van ons allemaal kuddedieren maakt (en waarom dit helemaal niet erg is)

In deze blogpost wil ik je laten zien hoe de Facebook like knop ervoor zorgt dat jij en ik ons als kuddedieren gaan gedragen. Achter de like knop zit namelijk een krachtig, psychologisch principe verborgen… Ik zal in deze post het psychologische principe van sociale bewijskracht uitleggen en laten zien hoe de Facebook like knop… Lees verder Waarom de Facebook like knop van ons allemaal kuddedieren maakt (en waarom dit helemaal niet erg is)

Gepubliceerd op

2 Groene vinkjes bij whatsapp: Voorkom ruzie met je vriend(in)

[UPDATE 05-11-14: In de meest recente update van WhatsApp verschijnen naast 2 groene vinkjes nu ook 2 blauwe vinkjes naast een bericht als het gelezen is door de ontvanger.] Het gebeurt nogal eens dat er ruzie ontstaat tussen twee vrienden of vriendinnen over whatsapp. Vaak vindt de ene dat de ander niet snel genoeg reageert terwijl… Lees verder 2 Groene vinkjes bij whatsapp: Voorkom ruzie met je vriend(in)

Gepubliceerd op

Wanneer is een onderzoek betrouwbaar?

Een betrouwbaar onderzoek… Zet jij ook wel eens je vraagtekens bij de resultaten van een (online) onderzoek? Luister je wel eens kritisch naar de radio als ze bij 538 weer eens zo’n “zinloos” onderzoek bespreken? Well, that’s you and me both. Online onderzoeken Er zijn heel veel factoren die de betrouwbaarheid van een onderzoek beïnvloeden. In deze… Lees verder Wanneer is een onderzoek betrouwbaar?

Gepubliceerd op

On-site gebruikersonderzoek en advertentie kliks

Deze blog post gaat over het (vermeende) negatieve effect van het runnen van een on-site gebruikersonderzoek of survey, op de inkomsten uit AdSense advertenties. De hypothese… Mijn hypothese is als volgt: De pop-up van het gebruikersonderzoek zorgt voor lagere advertentie inkomsten. [bra_border_divider top=’5′ bottom=’5′] Let’s see how this all works: Ik vertel eerst kort hoe… Lees verder On-site gebruikersonderzoek en advertentie kliks

Gepubliceerd op

Loss aversion bij de plaatselijke boekhandel (en hoe je het als webshop ook kan toepassen)

Afgelopen donderdag, 28 maart besloot ik om door het koude lenteweer naar de plaatselijke boekhandel te fietsen… Eenmaal in de, heerlijk verwarmde, boekenwinkel aangekomen besloot ik wat rond te kijken in de sectie filosofie. Ik pakte een boek op, “We zijn toch geen brein?” van Alva Noë en begon er doorheen te bladeren. Het boek had… Lees verder Loss aversion bij de plaatselijke boekhandel (en hoe je het als webshop ook kan toepassen)

Gepubliceerd op