Hans Kolbeek Online Marketing Consultancy - page 2

5 Redenen Voor Een Nieuwe Website Die Jij Noemt Die Nergens Op Slaan

5 Redenen Voor Een Nieuwe Website Die Jij Noemt Die Nergens Op Slaan

Share Button

Als je één van deze 5 uitspraken over de redenen voor een nieuwe website bij jouw op kantoor hebt gehoord: “Hij is out-of-date.” “Iedereen is hem beu.” “Het design is verouderd.” “Hun site is veel beter.” “We lopen achter!” Lees dan verder, want ik kan je helpen. Ik schrijf deze…

Share Button

Continue reading →

SEO in 2015 is nog altijd hetzelfde

SEO in 2015 is nog altijd hetzelfde

Share Button

Veel mensen vragen zich af: “Wat zijn de trends op SEO gebied in 2015?”. “Wat is er veranderd?”. “Waar moet ik dit jaar nog méér op letten?” Allemaal logische en terechte vragen. Helaas zal het merendeel van de mensen die deze vragen stellen zich focussen op…

Share Button

Continue reading →

Is niets meer heilig dan?

Is niets meer heilig dan?

Share Button

Nog iets over de killings in Parijs… (mede gebaseerd op de gedachten van Dr Jonathan Rowson – Director of the Social Brain Center – zie link) Weest niet bang, wat ik ga zeggen is niet “de zoveelste” mening over ISIS, Westerse corporate agenda’s etc. Maar…

Share Button

Continue reading →

Het échte probleem van de blauwe vinkjes op WhatsApp

Het échte probleem van de blauwe vinkjes op WhatsApp

Share Button

Er bestonden al langer grijze en groene vinkjes naast je WhatsApp berichten. Sinds de laatste update van WhatsApp zijn er ook blauwe vinkjes te zien. En wauw, dat is niet onopgemerkt voorbij gegaan. Een simpele Twitter search laat zien dat we deze vinkjes best wel irritant vinden….

Share Button

Continue reading →

Event tracking in Universal Analytics

Event tracking in Universal Analytics

Share Button

Ben je ook overgegaan tot Universal Analytics, de nieuwe tracking code van Google Analytics? En wil je weten hoe je nu gebeurtenissen meet zoals bijvoorbeeld uitgaande links? In mijn blogpost over het meten van uitgaande links als events in Google Analytics kon je al lezen…

Share Button

Continue reading →

Wat betekent ieks? Leer ieks.

Wat betekent ieks? Leer ieks.

Share Button

Twitter staat er vol mee: Het woordje “ieks“. Mensen fixen ieks, klappen ieks, followen ieks, retweeten ieks…. Maar wat is ieks?! Wat betekent “ieks” nou eigenlijk? Waar komt het vandaan? En waarom “ieks”? Zoveel vragen… Let’s find an answer… Lees verder. Wat betekent ieks? “Ieks”…

Share Button

Continue reading →

Waarom de Facebook like knop van ons allemaal kuddedieren maakt (en waarom dit helemaal niet erg is)

Waarom de Facebook like knop van ons allemaal kuddedieren maakt (en waarom dit helemaal niet erg is)

Share Button

In deze blogpost wil ik je laten zien hoe de Facebook like knop ervoor zorgt dat jij en ik ons als kuddedieren gaan gedragen. Achter de like knop zit namelijk een krachtig, psychologisch principe verborgen… Ik zal in deze post het psychologische principe van sociale…

Share Button

Continue reading →

2 Groene vinkjes bij whatsapp: Voorkom ruzie met je vriend(in)

2 Groene vinkjes bij whatsapp: Voorkom ruzie met je vriend(in)

Share Button

[UPDATE 05-11-14: In de meest recente update van WhatsApp verschijnen naast 2 groene vinkjes nu ook 2 blauwe vinkjes naast een bericht als het gelezen is door de ontvanger.] Het gebeurt nogal eens dat er ruzie ontstaat tussen twee vrienden of vriendinnen over whatsapp. Vaak vindt…

Share Button

Continue reading →

Wanneer is een onderzoek betrouwbaar?

Wanneer is een onderzoek betrouwbaar?

Share Button

Een betrouwbaar onderzoek… Zet jij ook wel eens je vraagtekens bij de resultaten van een (online) onderzoek? Luister je wel eens kritisch naar de radio als ze bij 538 weer eens zo’n “zinloos” onderzoek bespreken? Well, that’s you and me both. Online onderzoeken Er zijn heel…

Share Button

Continue reading →

On-site gebruikersonderzoek en advertentie kliks

On-site gebruikersonderzoek en advertentie kliks

Share Button

Deze blog post gaat over het (vermeende) negatieve effect van het runnen van een on-site gebruikersonderzoek of survey, op de inkomsten uit AdSense advertenties. De hypothese… Mijn hypothese is als volgt: De pop-up van het gebruikersonderzoek zorgt voor lagere advertentie inkomsten. Let’s see how this…

Share Button

Continue reading →

Page 2 of 3 1 2 3