SEO in 2015 is nog altijd hetzelfde

Veel mensen vragen zich af: “Wat zijn de trends op SEO gebied in 2015?”. “Wat is er veranderd?”. “Waar moet ik dit jaar nog méér op letten?”

Allemaal logische en terechte vragen. Helaas zal het merendeel van de mensen die deze vragen stellen zich focussen op “de regeltjes”.

Regeltjes

Er zijn een heleboel zogenaamde SEO regels. De meest bekende basisregel die we kennen is: gebruik relevante woorden in je titels, kopteksten en content.

Alles wat dit soort regels zijn, zijn best practices die het doel van SEO (de gebruiker de beste web ervaring bieden) ondersteunen.

Met het verloop der tijd en ontwikkelingen in technologie en cultuur veranderen regels ook.

Je alleen richten op “de regels volgen” is dus geen goed idee.

Zorg in plaats daarvan dat je het doel van SEO goed begrijpt, “en al het andere zal je gegeven worden” 😉

Nothing has changed

Er is aan SEO dan ook nog niks veranderd. Ook in 2015 geldt:

Richt je op de gebruiker en de rest volgt vanzelf.

[slideshare id=44208888&doc=2015seo-150203074723-conversion-gate01]

Gepubliceerd op