New dude

Deze sollicitatie is inmiddels afgerond en heeft mij (mede) de job bezorgd bij bakerMEN als Online Marketing Consultant.

bakermen logo

Geachte BakerMEN

Mijn naam is Hans Kolbeek en ik hoop je met deze pagina te overtuigen dat ik jullie nieuwe baker dude moet worden.

Hieronder kun je lezen waarom ik jullie nieuwe werknemer zou moeten worden. Dit doe ik aan de hand van de voorwaarden zoals die in de vacature tekst beschreven staat. Please go ahead, read on 🙂

BakerMEN zoekt iemand die:

  • kwalitatieve bezoekers genereert naar websites van jullie klanten door middel van onder andere SEO en Google AdWords;

Check. Door middel van geo targeting heb ik ervoor gezorgd dat ik de Facebook Advertentie alleen aan u (en misschien nog 19 andere mannelijke hardloopfanaten vanaf 20 jaar en ouder in Antwerpen (Tim ;-)) heb laten zien). Aangezien u deze pagina leest kan ik ervan uitgaan dat ik een kwalitatieve bezoeker heb gegeneerd naar deze pagina. Als ik u op een andere manier heb bereikt dan een advertentie op Facebook, heb ik u direct een bericht gestuurd waardoor ik er van uit kan gaan dat ik alleen u naar deze pagina heb gestuurd en dus een kwalitatief bezoek heb gegenereerd. Verder heb ik deze pagina “noindex” meegegeven want ik wil geen random bezoekers uit Google op deze pagina. Ook heb ik de pagina uit het menu en de sitemap (in de footer) gehaald omdat ik niet wil dat “gewone” bezoekers deze pagina zien. Zo probeer ik de kwaliteit van mijn bezoekers zo hoog mogelijk te maken.

  • online acties inplant en uitvoert op basis van Google Analytics;

Check. I do it all the time. Recentelijk  (december 2012) heb ik op basis van gegevens uit Google Analytics een plan uitgevoerd waarmee ik mijn bezoekers meer wilde “engagen” met de website. De resultaten zijn tot nu toe niet teleurstellend: Het aantal bekeken pagina’s per bezoek is met ruim 20% gestegen en de gemiddelde bezoekduur is met ruim 37% gestegen

google analytics resultaten

  • deze acties monitort, ze in een rapportage kan gieten en eventueel kan bespreken met klanten;

Done. Monitoring is mijn hobby. Sommige mensen checken Facebook als ze zich vervelen. Ik open Google Analytics. Ik zoek met rapportages altijd naar een goede manier van “data visiualization”. Ik weet dat klanten graag willen begrijpen wat hun website nu precies oplevert. Een mooie tool om data te visualiseren die ik gebruik is Klipfolio. De wil om ingewikkelde data begrijpelijk te kunnen maken helpt me ook in gesprekken met klanten. Ik probeer de taal van de klant te spreken en ervoor te zorgen dat hij net zo enthousiast kan worden als jij en ik dat worden van onze data.

  • een onderbouwde online marketing strategie uitwerkt;

Op dit moment doe ik al delen van een online marketing strategie voor klanten. Een complete online marketing strategie lijkt me fantastisch om te maken. Kenmerkend voor mijn persoonlijkheid is dat ik vaak “het grotere plaatje” bekijk. Ik zie alle facetten van online marketing als een onderdeel van een groot geheel. Soms werkt dit me tegen als ik een project doe wat gefocust is op een klein onderdeel. Echter, als het grote plaatje geschetst moet worden heb ik er veel voordeel van. Een mooie visualisatie van al de onderdelen van online marketing zoals ik ze ook zie is weergegeven in deze infographic van UnBounce.

  • op zoek gaat naar nieuwe online opportuniteiten en hiermee durft te experimenteren;

I think I’m doing exactly that, right now.

  • maandelijks projecten kan inplannen;

Does that mean I have to use an old-school whiteboard or do you guys do project management in the cloud?

Verder vinden jullie de volgende eigenschappen belangrijk:

  • klinkende diploma’s zijn geen must, wel aantoonbare ervaring in online marketing;

I would almost go as far as to say I love you for that. Zoals je op mijn LinkedIn (en hopelijk ook aan deze manier van solliciteren) kan zien heb ik (nog) geen afgeronde studie, maar wel ervaring in online marketing!

  • SEO, Facebook, Google AdWords en Google Analytics hebben weinig of geen geheimen voor je

Check de Google Analytics voor jullie job site jobs.bakermen.com. Ga naar Verkeersbronnen –> Bronnen –> Campagnes. Als het goed is zie je daar op zondag 10 februari 2013 een of meerdere bezoeken uit de campagne “yourewelcome”, de bron “hanskolbeek” en het medium: “linkedinupdate”. Je bent op deze pagina terecht gekomen via een Facebook advertentie of een Google AdWords advertentie. Ook ben ik een Google Analytics Qualified Individual. En ten slotte, als het om SEO gaat: ga naar www.google.be en typ de zoekwoorden: “afstandsbediening app” , “tv met internet” of ” internet op tv” eens in en zie of je mij tegen komt!

  • je kan zelfstandig werken in een klein team en kan omgaan met deadlines

Ik werk voornamelijk alleen en zou het alleen maar fijn vinden om in een (klein) team te werken. In mijn huidige werk heb ik ook te maken met deadlines. Iets wat af moet, moet af en met een goede planning en duidelijke communicatie zijn deadlines juist motiverend in plaats van dat ze stress veroorzaken.

  • je hebt de ambitie om op korte/middellange termijn projectmanager te worden

Shoot for the moon. Even if you miss, you’ll land among the stars. Or in a black hole, if you’re unlucky. But seriously: Ik heb ambitie om te groeien in online marketing kennis, communicatie, mensenkennis, motivatie en meer. Dit zijn allemaal dingen die het werk als projectmanager ten goede zullen komen en vice versa.

En verder…

Het aanbod van BakerMEN bevalt mij zeer zeker. De boeiende job, de MacBook Pro, het GSM abonnement en het loon op basis van kennis en ervaring. Het lijkt me goed om deze dingen in het echt eens te bespreken bij BakerMEN op kantoor.

Overtuigd?

Graag zou ik eens langs willen komen om in het echt kennis te maken met u/jullie en meer te laten zien van mijn kennis en ervaring. Als ik u heb overtuigd om mij uit te nodigen voor een gesprek ben ik bereikbaar via:

Je kunt ook nog meer over mij lezen of mijn profielen bezoeken op diverse social media (links in de footer).

 Niet overtuigd?

Zou u dan zo vriendelijk willen zijn waarom het niet gelukt is u te overtuigen van mijn mening dat ik een “good fit” zou zijn voor de job?

Laat het me dan weten via e-mail op hanskolbeek@gmail.com.

Rest mij alleen nog om te vragen of Hertog Jan ook geaccepteerd wordt binnen de muren van BakerMEN…?